Nieuws
Hans Peters, CCO Eneco
Ik ben een fan en supporter van OGSM omdat de methodologie strategie-uitvoering mogelijk maakt: 1) De structuur en het proces van OGSM dwingt jou en je team om scherpe keuzes te maken en de strategie heel duidelijk te definiëren zonder vage ambities en compromissen. 2) Het definiëren en meten van de strategie en acties in ‘wat’ en ‘hoe’ is een sterke manier om te zien of je de juiste dingen doet en geeft richting waar en hoe de aanpak aan te passen terwijl je de doel-likes bereikt. 3) Cascade van OGSM’s naar sub-OGSM’s voor teams en afdelingen helpt om de strategie consistent en effectief te implementeren en te cascaderen in een organisatie die altijd een enorme uitdaging is. Met andere woorden, OGSM helpt echt om strategie te laten werken.
Testimonials
Ik zeg: we hebben een prachtige set aan waarden ontwikkeld! Het klopt en geeft energie! Samen met Marc van Eck
- Marcha Ringsma, voormalig Senior Interne Communicatie Manager CarglassVoor mij is de OGSM methodiek een sterk instrument om de strategie te definieren en vervolgens te communiceren en te implementeren via de organisatie. Het maakt een strikte formulering van de richting mogelijk en vergemakkelijkt een coherente cross-functionele uitvoering. Ik werkte met Marc in mijn vorige banen bij Albert Heijn en Intergamma en nu bij Etos. Met zijn scherpe geest helpt hij mij en het team om de juiste keuzes te maken en hieraan vast te houden. Het zorgt voor focus, toont resultaten en stimuleert tegelijkertijd de teamgeest.
- Sebastiaan de Jong, CEO EtosMet internal branding ben je nooit klaar. Gelukkig maar!
- Jan-Willem Koch, Managing Director Hallmark Cards Continental EuropeOGSM is a fantastic way to define and achieve goals
- Just Spee, former CEO Endemol, Chairman KNVB