Klanten
Internal branding is dé manier om beter klanten te kunnen binden. Marc van Eck en New Growth Strategies hielpen ons hierbij.
Met internal branding ben je nooit klaar. Gelukkig maar!
Kernwaarden hebben een trots gecreëerd die ook buiten voelbaar is.
Ik had eigenlijk niet ingeschat wat een enorme rol internal branding, en daarmee het merk, zou spelen in het stimuleren en sturen van engagement van met name formulenemers voor hun eigen positionering en activiteiten.
Ik ken geen betere methode die zo simpel en effectief helpt om keuzes inzichtelijk te maken. OGSM dwingt je om scherp te zijn naar jezelf en naar elkaar. Zodat je alleen nog maar hoeft te durven kiezen. Uit mijn brede praktijkervaring met OGSM weet ik dat deze methode werkt. Dus aan de slag nu…… als je durft!
Een inspirerende presentatie van Marc van Eck van New Growth Strategies over Internal Branding in opdracht van Ondernemersvereniging Spaarndam.
OGSM is a fantastic way to define and achieve goals
De begeleiding van Marc van Eck was cruciaal, zijn sterke analytische vaardigheden en scherpte op de inhoud (en dat alles verpakt met een goede dosis Groningse humor) heeft enorm bijgedragen aan de kwaliteit van de keuzes en het draagvlak binnen onze teams.
Voor mij is de OGSM methodiek een sterk instrument om de strategie te definieren en vervolgens te communiceren en te implementeren via de organisatie. Het maakt een strikte formulering van de richting mogelijk en vergemakkelijkt een coherente cross-functionele uitvoering. Ik werkte met Marc in mijn vorige banen bij Albert Heijn en Intergamma en nu bij Etos. Met zijn scherpe geest helpt hij mij en het team om de juiste keuzes te maken en hieraan vast te houden. Het zorgt voor focus, toont resultaten en stimuleert tegelijkertijd de teamgeest.
Ik ben een fan en supporter van OGSM omdat de methodologie strategie-uitvoering mogelijk maakt: 1) De structuur en het proces van OGSM dwingt jou en je team om scherpe keuzes te maken en de strategie heel duidelijk te definiëren zonder vage ambities en compromissen. 2) Het definiëren en meten van de strategie en acties in ‘wat’ en ‘hoe’ is een sterke manier om te zien of je de juiste dingen doet en geeft richting waar en hoe de aanpak aan te passen terwijl je de doel-likes bereikt. 3) Cascade van OGSM’s naar sub-OGSM’s voor teams en afdelingen helpt om de strategie consistent en effectief te implementeren en te cascaderen in een organisatie die altijd een enorme uitdaging is. Met andere woorden, OGSM helpt echt om strategie te laten werken.
Testimonials
De begeleiding van Marc van Eck was cruciaal, zijn sterke analytische vaardigheden en scherpte op de inhoud (en dat alles verpakt met een goede dosis Groningse humor) heeft enorm bijgedragen aan de kwaliteit van de keuzes en het draagvlak binnen onze Bijenkorf teams.
- Marjolijn Meynen, Director Customer, Creative & Communication Member of the Board BijenkorfHet kennen van het karakter van je merk blijkt heel veel richting te geven aan de hele organisatie over hoe en in welke toon je met de klant wil communiceren.
- Saskia Egas Reparaz, CEO HemaIk zeg: we hebben een prachtige set aan waarden ontwikkeld! Het klopt en geeft energie! Samen met Marc van Eck
- Marcha Ringsma, voormalig Senior Interne Communicatie Manager CarglassMet internal branding ben je nooit klaar. Gelukkig maar!
- Jan-Willem Koch, Managing Director Hallmark Cards Continental Europe