Marc van Eck

Drs. Marc van Eck is Chief Growth Officer bij TBWA en partner bij Retail Media One en commissaris bij New Growth Strategies. Marc adviseert op een breed scala aan aspecten van organisatie- en merkgroei, zoals merkpositionering, businessstrategie en het extern en intern tot leven brengen van zowel de strategie als de positionering. Lees verder…
Marc van Eck is een kritische visionair. Hij is scherp en authentiek. In zijn lezingen en workshops gebeurt echt wat. Mensen hebben na naar Van Eck geluisterd te hebben een mening! Hij geeft energie om aan de slag te gaan. Inhoudelijk is hij bijzonder sterk. Geen boekenwijsheid, maar eigen-wijsheid. Lees verder…
Marc van Eck loodst executives, managers en ondernemers op koers door ze tot keuzes te brengen en gestelde ambities uit te dragen. Marc is de ideale sparringpartner die zijn werk- en levenservaring met u deelt. Hij weet als geen ander met welke uitdagingen u in de dagelijkse praktijk wordt geconfronteerd en biedt u een combinatie van inspiratie, structuur, expertise en een klankbord. Lees verder…
Marc van Eck is mede-auteur van het boek ‘Internal Branding in de Praktijk – het merk als kompas’ dat in 2008 werd verkozen tot marketingboek van het jaar en de bestseller ‘Businessplan op 1 A4’. Zijn boek ‘Het succes van Internal Branding – sterke merken bouwen en onderhouden’ werd door Tijdschrift voor Marketing bekroond met 5 sterren en is daarmee een ‘absolute must’. Lees verder…

Ik ben een fan en supporter van OGSM omdat de methodologie strategie-uitvoering mogelijk maakt: 1) De structuur en het proces van OGSM dwingt jou en je team om scherpe keuzes te maken en de strategie heel duidelijk te definiëren zonder vage ambities en compromissen. 2) Het definiëren en meten van de strategie en acties in ‘wat’ en ‘hoe’ is een sterke manier om te zien of je de juiste dingen doet en geeft richting waar en hoe de aanpak aan te passen terwijl je de doel-likes bereikt. 3) Cascade van OGSM’s naar sub-OGSM’s voor teams en afdelingen helpt om de strategie consistent en effectief te implementeren en te cascaderen in een organisatie die altijd een enorme uitdaging is. Met andere woorden, OGSM helpt echt om strategie te laten werken.

Hans Peters, CCO Eneco

Recente artikelen

Broers Marc en Jeroen van Eck over hun vak

Broers Jeroen en Marc van Eck zitten samen in de reclame. Mooie invalshoek om eens te filosoferen over het vak, maar vooral ook over hun soms hobbelige weg naar succes en glorie.  

Lees verder ›

Karwei bedient man én vrouw ​​​​​​​

Rik Ledder (TBWA\Neboko), Mariëlle Rooswinkel (Karwei) en Marc van Eck (New Growth Strategies) over de nieuwe marketingformule van de bouwmarktketen: klussen & inrichten.

Lees verder ›