Boeken
Groeiversnellers
Je bent een ondernemer of leider met groeiambities. Maar net als je denkt dat je lekker gaat, koers je af op de volgende barrière. Een unieke uitdaging denk je, immers, jouw bedrijf is ook uniek. Toch?
De pijn die groeibedrijven ervaren blijkt echter minder uniek te zijn dan je denkt. Elk groeibedrijf doorloopt namelijk dezelfde vijf groeifasen met bijbehorende uitdagingen en groeipijn. Hoe zorg ik dat ik aantrekkelijk ben en blijf voor mijn klanten en medewerkers? Hoe overtuig ik financiers om te investeren in mijn groei? En hoe vergoot ik de schaalbaarheid van mijn bedrijf? Allemaal vragen waar iedere ambitieuze ondernemer of leider mee rondloopt.
Marc van Eck en Markward van der Mieden beschrijven op prikkelende wijze hoe je de vijf groeifasen van iedere onderneming doorbreekt en écht impact maakt met je business. Aan de hand van inspirerende voorbeelden bieden ze vijftig praktische breekijzers om de groei van je bedrijf te versnellen en door alle plafonds heen te breken.
Bestel boekKaraktervol Positioneren
Merken die zich baseren op een oerkarakter zijn succesvoller. Vanuit een karakter kan elke organisatie verschil maken in wie ze is en hoe ze dingen doet in plaats van wat ze doet. Dit kernachtige boek introduceert het Brand Positioner Model, met voor elk karakter een uitgewerkt concreet voorbeeld van een mooi merk uit de praktijk in hele diverse markten.
Verschillende merkeigenaren, waaronder SNS, Coolblue en Albert Heijn, delen hun inzichten. Marc van Eck vult die aan met scherpe analyses en plaatst ze in een theoretisch kader. Hij laat zien hoe jij een merk een herkenbaar karakter geeft en daarmee succesvoller bent dan de concurrent. Hoe menselijker het merk, hoe sterker.
Bij twijfel doen – De waarde van twijfel bij kleine en grote beslissingen
‘Bij twijfel niet inhalen.’ Het lijkt een mooi motto dat uitstekend past bij onze voorzichtige levensstijl, maar de grote vraag is: brengt het je wel verder? We zijn immers geneigd vooral te zoeken naar argumenten om iets níét te doen.
Marc van Eck laat je anders naar twijfel kijken en helpt je in het diepe te springen en kansen te benutten. In een persoonlijke stijl en aan de hand van praktische voorbeelden laat hij zien dat twijfel een gezonde bron van vooruitgang is. Twijfel raakt namelijk aan je echte ambities en dromen.
Van Eck legt uit hoe je twijfel de ruimte kan geven, en ermee kunt werken zonder roekeloos te worden of risico’s te negeren. Daarmee is dit boek geschikt voor iedereen met kleine of grote ambities, voor doeners en denkers – eigenlijk voor iedereen die iets wil ondernemen, maar nu nog wikt en weegt.
Het succes van internal branding – een sterk merken bouwen en onderhouden
Internal Branding is nog nooit zo actueel geweest als nu. Bedrijven en organisaties zouden in deze huidige tijd graag meer aan promotie willen doen, maar kleine budgeten en dunne marges staan dit nauwelijks toe. Toch doen sommige bedrijven het in dezelfde situatie beduidend beter dan anderen. Zij hebben van hun organisatie een sterk merk weten te maken met fans die positief over het merk spreken en meer, vaker en duurder willen kopen. Het resultaat? Gezonde financiële resultaten en gelukkige medewerkers. Met Internal Branding werk je aan een sterke marktpositie door het intern waar maken van je merkbelofte.
Het succes van Internal Branding gaat over het creëren van een sterke positionering die bij de organisatie past en tegelijkertijd voor klanten aantrekkelijk is. Volgens het Tijdschrift voor Marketing een ‘absolute must’ en bekroond met 5 sterren, inclusief het verzoek aan de jury van de PIM literatuurprijs: “Nomineer Het Succes van Internal Branding voor deze prijs!”.
In Het succes van Internal Branding delen auteurs Marc van Eck, Ellen Leenhouts en Linda Rutten alles wat zij in de afgelopen jaren bij klanten hebben bijgeleerd en ontdekt. Het boek bevat veel nieuwe inzichten, ervaringen en onderwerpen en is daarmee een sterk vervolg op het boek ‘Internal Branding in de Praktijk – het merk als kompas’ dat in 2008 werd verkozen tot marketingboek van het jaar. Zo gaan de auteurs in op social media en Internal Branding en positioneren met archetypes. Daarbij bieden ze theoretische achtergronden, heldere en praktische modellen, tips en voorbeelden uit de praktijk. Hiermee biedt het boek veel houvast aan een ieder die ambieert een sterk merk te bouwen en onderhouden. Tijdschrift voor Marketing “raad dan ook iedere serieuze vakgenoot aan dit boek te lezen”.
Bestel boek
Business Plan op 1 A4 – word succesvoller met OGSM
Iedereen heeft plannen. Zakelijk en privé. Maar we realiseren onze plannen vaker niet dan wel. Dat komt omdat veel plannen gewoonweg niet goed/concreet genoeg zijn en/of te weinig draagvlak hebben.
Met dit boek leert u hoe u een (business)plan maakt dat wél werkt. De methodiek heet OGSM: Objective, Goals, Strategies, Measures. Het is een plan op 1 A4 (ja, u leest het goed: 1 A4) wat leidt van visie naar actie. Het verbindt ambitieuze doelstellingen aan concrete activiteiten. De methodiek is wereldwijd bewezen effectief. Vele personen en organisaties werken er al jarenlang mee, zoals de NASA, Procter & Gamble, Coca-Cola en Business Openers. Aan de slag dus als u nog succesvoller wilt zijn!
Business Plan op 1 A4 stond maandenlang op nummer 1 in de managementboektop 100 en is daarmee een absolute bestseller. Sinds 2014 ligt ook de Engelse vertaling van het boek in de winkels. Bestel hier uw Engelse exemplaar; The One Page Business Strategy.
Internal Branding in de praktijk – het merk als kompas
Merken zijn bedoeld om een product of bedrijf een herkenbare uitstraling naar de buitenwereld te geven. Maar draai het eens om. Een merk en de waarden die eraan verbonden zijn, kunnen óók worden ingezet om de interne organisatie vorm te geven. Door merkwaarden zowel naar buiten als naar binnen te richten, werkt u niet alleen aan een sterk merk, maar ook aan een sterk bedrijf. Neem bijvoorbeeld ABN AMRO en Rabobank. Die merken verschillen sterk van elkaar. Maar worden die verschillen ook door klanten ervaren in de wijze waarop ze door een hypotheekadviseur worden geholpen? En zijn de merkwaarden ook daadwerkelijk terug te vinden in de bedrijfsculturen van beide banken?
In ‘Internal branding in de praktijk’ tonen de auteurs met veel heldere voorbeelden het belang van Internal Branding aan. Daarnaast geven zij met hun model, de BrandHouse©, handvatten om zelf met Internal Branding aan de slag te gaan. In het boek zijn interviews met inspirerende managers opgenomen. Zo spraken zij met Rattan Chadha, oprichter van Mexx en Fons Hoogeveen, voorzitter van de Tax Board van PricewaterhouseCoopers. Het voorwoord is geschreven door Tex Gunning, CEO van Vedior.
‘Internal branding in de praktijk’ is door het Tijdschrift van Marketing uitgeroepen tot het beste marketingboek van 2008 van nationale en internationale marketingboeken.
Bestel boek